A döntés megszületett, kezdjünk bele a vállalkozásod weboldalának elkészítésébe! Nagyon fontos, hogy megértsük, hogy a webes jelenlét ma már nem egy lehetőség, hanem egy szükségszerűség. Aki nincsen ott a Google-ban, az nem is létezik. Ez ugyanúgy igaz a vállalkozásodra is. Ha ezt megértettük és elfogadtuk, akkor nincsen más teendőnk, mint készíteni egy WordPress oldalt.

Miért válaszd a WordPress-t?

Mert a WordPress tökéletes megoldást adhat a felmerülő online igények 99,9%-ára. Egy stabil alapot nyújt a cégednek arra, hogy megmutassa magát a weben. A WordPress megbízható alapjára egyszerűen építheted fel a márkádat, tarthatod a kapcsolatot a látogatóiddal, vásárlóiddal és alakíthatod ki a minőségi megjelenésedet is az interneten.

A WordPress egy egyszerű megoldást jelent a célpiacod elérésére és a céged arculatának kialakítására is. Elmesélheti a márkád értékeit, történetét, megkülönböztethet a hasonló brandektől és üzleti hitelt adhat a vásárlóid előtt. A legfontosabb tehát az, hogy a minőségi tartalom és az attraktív megjelenési lehetőséget adhat arra, hogy azt kommunikáld a célpiacod részére, hogy megbízható és hiteles partnerük tudsz lenni.

De hogyan kellene hozzáfogni egy ilyen weboldal elkészítéséhez? Milyen lépéseket kell megtenni és mire kell odafigyelni közben? Itt találsz egy listát a megfontolandó kérdésekről és megvalósítandó megoldásokról.

Kezdj bele!

A weboldaladhoz vezető lépcsősor kezdete

Ha már az elején zsong a fejed attól a halom újdonságtól amivel vállalkozóként foglalkoznod kell, akkor jó, ha legalább a weboldaladdal kapcsolatosan tisztábban láthatsz. Ebben szeretnék röviden és csak egy pár lépésben segíteni neked. Gondold át alaposan, hogy mit szeretnél mondani a weboldaladdal magadról és a vállalkozásodról.

Milyen elképzeléseid vannak a céged oldalának megjelenéséről? Mik tetszenek és miket szeretnél elkerülni?

Gyűjts össze jó példákat és ellenpéldákat is arról, hogy mik tetszenek és mik nem neked. Gondold át, hogy milyen funkciókat szeretnél látni az oldaladon, mire van mindenképpen szükséged és mi az, ami jó ha van, de megvagy nélküle is. A WordPress alkalmas lesz arra, hogy a megálmodott elképzeléseidet meg lehessen valósítani benne.

Menjünk végig együtt a teendőkön!

1.Válassz egy megbízható tárhelyszolgáltatót

Minden jól működő weboldal alapja egy stabil, megbízható webtárhely szolgáltató. Ennek az alapnak olyan szolgáltatást válassz, ami technikailag jól működik, az ügyfélszolgálata elérhető, felveszik a telefont.

Érdemes körülnézni alaposan, mert laikusként nagyon nehéz a szolgáltatók zsargonjából kihámozni a lényeget és megtalálni a jó szolgáltatót. Gondolj a továbblépésekre is, lehessen a weboldaladat nagyobb teljesítményű szerverre, nagyobb méretű tárhelyre mozgatni, ha növekednek a vállalkozásod igényei.

A legtöbb esetben egy megosztott hoszting szolgáltatás jó kiinduló pontja lehet a kisvállalati weboldaladnak. Amennyiben kinőnéd ezt, sokkal több a látogatód és nagyobb az erőforrás igényed, akkor érdemes prémium tárhelyre költözni. Ezeken a prémium tárhelyeken limitált mennyiségű weboldalnak foglalják le a szerver teljesítményét.

Ha pedig ez is kevés lesz – reméljük hamarosan – akkor egy VPS azaz Virtual Private Server lehet a megoldásod. Ilyenkor továbbra is a tárhelyszolgáltató szerverén lesz a weboldalad, de egy pontosan előírt erőforrást kapsz, amit nem kell más weboldalakkal megosztanod.

Érdemes körülkérdezned a barátaid és az ismerőseid között, hogy milyen tapasztalatokkal rendelkeznek, sőt érdemes a Facebookon is benézni pár ilyen témájú csoportba és rákérdezni a téged érdeklő részletekre.

A felhasználók visszajelzései sokkal pontosabb képet fognak adni a potenciális szolgáltatódról, mint a weboldala. Kiderül, hogy mennyire elégedettek, vagy nem vele a vásárlói. Sokszor olyan részletek is előkerülnek, amikre nem is gondolnál, pedig fontos lehet.

2. Válassz egy domain nevet és regisztráld le magadnak

A tárhely mellett szükségünk lesz egy domain név regisztrálására is. Általában a legjobb egy csomagban megvásárolni a tárhellyel együtt, de lehetnek olyan esetek, amikor ez nem kivitelezhető. Például van olyan domain nevem nekem is, amit a normál szolgáltatóm nem tudott regisztrálni és esetünkben én a GoDaddy.com-on tudtam foglalni. Olyan domain nevet válasz magadnak, ami megjegyezhető egyszerűen és köthető a márkádhoz.

Néhány évvel korábban segítette a weboldal előrejutását a keresőkben, ha a domain név utalt a keresőszavakra, amiket a potenciálsi látogatók használhatnak. Mára ennek szerepe megszűnt és nem tartozik a legfontosabb rangsorolási szempontok közé a Google-ban.

Miért fontos, hogy megjegyezhető és márkádhoz illő legyen a domain neved?

Azért, mert a domained neve fogja reprezentálni a vállalkozásodat és az első benyomást adhatja a látogatóidnak, vásárlóidnak. Éppen ezért kell utalnia a brandedre és megadni az első lökést a vállakozásod felé a látogatóknak. A látogatóknak pedig egyszerű dolgot kelljen megjegyezni, hogy újra és újra visszatérhessen hozzád.

Összeszedtem egy listát, hogy miket vegyél figyelembe a megfelelő domainnév kiválasztásakor:

  • Legyen a lehető legrövidebb.  Egy domainnév maximum 2-3 szó hosszú legyen. A www.hovatettemletegnapatelefonomat.hu domain extra terhet jelenthet a látogatóknak a beírásnál és a megjegyzésnél is.
  • Lehetőleg ne használj elválasztást vagy számokat benne. Az emberek általában nem jegyzik meg pontosan, hogy hol volt a domainedben elválasztójel vagy szám és könnyen téveszthetnek vele, ami megnehezíti az oldal megosztását, megjegyzését. Számok esetén nem biztosak, hogy számjeggyel, vagy betűvel kell írni a hallott nevett például. Ennek ellentmond persze, ha egyszerűen csak szám a domain neve pl. 444.hu
  • Legyen könnyen kiejthető, leírható, betűzhető.  A domainneved egyszerűsége megnöveli az esélyét annak, hogy könnyedén megosszák a felhasználók. Ha nyelvtörőkkel próbálkozol, akkor ennek esélyeit elveszted 🙂
  • Menj biztosra és megjegyezhető nevet adj a domainednek.  Kapcsold a domainnevedet a márkanevedhez. Könnyebb lesz azonosítani veled a domained nevét. Figyelj oda arra is, hogy milyen végződésű domaint regisztrálsz le. Ha a magyar piacon szeretnél elsődlegesen tevékenykedni, akkor a .hu végződéssel jársz a legjobban. Ha más területen dolgozol, akkor annak megfelelően keress végződést. Viszonylag kicsit lehet tévedni a .com vagy .eu végződésekkel.

3. A logód kialakítása

Ahogyan a weboldalad domainneve egy fontos pont az arculatodban, ugyanúgy a logód is meghatározó a vállalkozásod részére. Ez is segítheti azt, hogy emlékezzenek rád az emberek. Persze nem kell túlértékelni a szerepét egy kezdő vállakozás esetében, hiszen még esélye sem volt a világnak megismernie az újdonságot.

Ha rám hallgatsz, akkor első körben nem biztos, hogy a tökéletes logó megtalálása lesz a megoldás életed minden problémájára. Legyen, de nem kell, hogy megálljon az élet miatta. Viszont legyen olyan, ami jól mutat a weboldaladon és, ha szükséges, akkor nyomtatásban is. Mi tesz egy logót bombasztikussá? Nehéz pontosan megfogalmazni és eltérő lehet iparáganként vagy üzleti területenként is. Azonban van néhány közös jellemző a szuper logókban.

 

  • A logód illeszkedjen a márkád vizuális megjelenéséhez Ne érts félre –  a logód nem a terméked vagy szolgáltatásod portréja, de kell, hogy utaljon vagy kapcsolódjon a márkádhoz vagy a márkád által sugallt képhez. Beleilleszthetzs olyan részleteket, amik a márkád személyiségére vonatkozhat, megjeleníthetp az értékeit, a működésedet, a jellemzésedet a vásárlók felé, stb.
  • Különböztesd meg magadat a konkurenciáidtól A logódnak praktikus eltérni mind a dizájnban, mind a színvilágban a versenytársaidétól. Ha a logódat nem tudja a vásárlód megkülönböztetni másétól, akkor összezavarodhat és nem tudja a márkádat egyértelműen hozzád kötni. Persze látunk nap, mint nap ilyen példákat, amikor nem a véletlen hozza össze a szinte megkülönböztethetetlen dizájnokat. Gondolj bele, hány alkalommal látsz a rendőrautókra kiköpött hasonlóságú biztonsági szolgálati autókat…
  • Olyan logód legyen, amelyet a weben is tudsz használni A logódat sok helyen fogod használni, tervezz vagy terveztess olyant, ami alkalmas nyomdai és webes megjelenítésre is. Menj biztosra abban, hogy minden formában tökéletes megjelenésű lesz a logód nemcsak a weboldaladon, hanem akár egy névjegykártyán is. Ez azt jelenti, hogy az elkészült dizájnnak kellően jó felbontásúnak és jó minőségűnek kell lennie.
  • Ne legyen zavaró A logódnak bele kell illeszkednie a WordPress oldalad esztétikájába. Ne zavarja meg a látogatóidat a weboldal tartalmának és formájának befogadásában. Legyen kellően egyszerű és legyen a márkád arculatának motorja.

4. A weboldaladat mobilbarát oldalnak tervezd meg

A reszponzivitás nem egy opció vagy egy jó ha van, de nem fontos tulajdonság egy vállalati weboldal esetében. Ez ma már egy kötelező tartozék, mint a biztonsági őv az autóban. Az okostelefonok, tabletek, phabletek és még ki tudja milyen kütyük világában az üzleti weboldaladnak jól kell megjelennie az összes lehetséges képernyő méretű eszközön. Sok esetben az lesz az első találkozása a látogatódnak a weboldaladdal, amikor a teleefonján rákeres az oldaladra. Nem biztos, hogy asztali gépen is fog keresni, ha az első élménye horror.

Ki kell szolgálnunk a mobil eszközök és megjelenítők széles spektrumát és kényelmesen kezelhetőnek kell lennie az oldaladnak. Az üzleti weboldaladnak tökéletesen formázottnak és a mobil eszközökön is jól funkcionálónak kell maradnia.

Javaslom, hogy ellenőrizd le az oldalad mobilbarátságát a Google Mobilbarát tesztoldalán. Ha a látogatóidat az oldalad nem tudja megfogni a mobil eszközökön, akkor valószínűleg az asztalon is elveszítetted őket. Nem fognak visszatérni a weboldaladra.

Természetesen tudsz reszponzív sablont választani az oldaladhoz akár a WordPress ingyenes témái közül is, vagy keresgélhetsz valamelyik sablon piactéren is.

5. Optimalizáld a weboldaladat: kezdeti lépések

Amint megtetted az első lépéseket a weboldalad elkészítésében. elkezdődhet az optimalizálás szakasza. Fel kell készítened az oldaladat a látogatók fogadására és érdeklődésük kiszolgálására is. Itt találsz egy rövidke összefoglalót a teendőidről.

Készítsd el a weboldalad tartalmát

Amikor egy vállalati WordPress weboldalon dolgozunk, akkor már a kezdetektől tartsuk a szemünk előtt a SEO, a keresőoptimalizálás szempontjait is. Minden tartalmi elemnek és minden marketing erőfeszítésünknek abba az irányba kell mutatnia, hogy a keresők első oldalán landoljon az oldal. Ezzel egy nagyon széles látogatói kört érhet el a vállalkozásod.

Amennyiben a SEO-hoz szükséged van segítsédre, akkor használd a Yoast SEO bővítményt a WordPress oldaladhoz is. A telepítést követően végigvezet egy varázsló az alapbeállításokon. Lehetőséged lesz az oldalad xml oldaltérképének elkészítésére, beállíthatod az oldalak címeinek optimalizálását, tartalmi SEO ellenőrző listát kapsz és még egy csomó más segítséget is.

Milyen értéket adsz a látogatóidnak?

Hál’ istennek talán lejár lassan a “Köszöntjük a Lekvárzsibbasztó Gépgyár weboldalán” típusú weboldalak korszaka és sikerül végre a látogatókról szólnia a weboldaladnak. Persze, ha őszinte akarok lenni, akkor a gagyi weboldalak mellett könnyebb labdába rúgni. Viszont a gyenge konkurencia nem tesz jót a mi igyekezetünknek sem.

Minden tartalmi elemet úgy érdemes összerakni a weboldaladon, hogy megoldásokat adjon a látogatód valamilyen problémájára. Építsd úgy az oldaladat, hogy a vezető információ forássá válhasson a szakmai területeden. A megkerülhetetlen szakmai értékeket nemcsak a látogatóid, de a Google is nagyon gyorsan érzékelni fogja és az annak megfelelő pozícióba teszi az oldaladat. Nagyon vigyázz arra, hogy ne csak egy 44. ugyanolyan weboldallá váljon az oldalad, mert azzal nem adsz értéket a közösségnek, a potenciális vásárlóidnak. Adj olyan dolgokat, amiket nem lehet elérni egyszerűen más oldalakon.

Bónusz tipp: Használj az oldaladon olyan jelzéseket, amik a hitelességedet fokozzák. Ilyenek lehetnek a social media linkek, tanúsítványok, fontos jelzés az SSL és minden olyan információ, ami a hitelességedet megalapozza.

A minőség a tartalomban a kiinduló pont

Mindannyiunknak elsődleges elvárásunk egy weboldallal kapcsolatosan, hogy szuper minőségű legyen a tartalom rajta. A kiváló minőséget az jelenti, hogy a tartalom pontos, nincsenek benne helyesírási hibák, elütések és nyelv helyességére is odafigyeltél.

Talán mondanom sem kell, hogy az oldal tartalmának is eredetinek kell lenni. Értsd: a kopi pészt nem jó megoldás, az maradjon meg a politikusok szakdolgozatának… A weben Google barátunk nagyon gyorsan azonosítja a lopott tartalmakat és nemcsak a látogatóid bizalmát veszíted el, hanem a keresőtalálati listán való előrejutást is.

Figyelj a weboldalad nyelvezetére és persze a keresőszavakra és kifejezésekre is

Használd a megfelelő nyelvezetet és a témádnak megfelelő keresőszavakat az oldaladon.  Ez lehetővé teszi, hogy a látogatóid részére a legjobban befogadható legyen a tartalom és azt is, hogy a keresők értelmezni tudják az oldaladat és felvegyék a keresési találati listájukba.  Azt is mondhatjuk, hogy így tudod megoldani azt, hogy a megcélzott közönséged és a keresőmotor is megtalálja a számára fontos információkat a weboldaladon.

A képi megjelenésed legyen professzionális

Ha egy weboldal csak szöveges tartalommal rendelkezik, akkor nagyon neháézzé válhat a feldolgozása a látogatóknak. A felhasználók gyorsan elveszítik a koncentrációjukat és érdeklődésüket. Tulajdonképpen nem is olvasnak a neten, hanem csak szkennelnek a szemükkel. Még akkor is, ha a szöveget egy profi szövegíró készítette és nagyon hasznos tartalmakat oszt meg, kevés látogatód fogja elolvasni, ha egy nagy szöveges blokkba szerkeszted. Tördeld el a szövegedet kisebb tartalmi egységekbe. Ez egy jó trükk arra, hogy fenntartsd a látogatóid figyelmét és érdeklődését.

Más vizuális elemek, infografikák, képek, diagramok, videók , gif-ek képesek nagyobb érdeklődést kiváltani, ezért használd fel ezeket is, hogy hosszabb időre tudd lekötni a látogatóid figyelmét. De nem csak ezért lehet ez fontos, hanem azért is, mert jobbak lesznek az esélyeid arra, hogy az oldaladat megosszák az ismerőseik között, vagy linkeljék valahová. A bejövő linkek pedig nagyon fontosak az oldalad tekintélyének kiépítéshez.

Bónusz tipp: Szánd rá az időt, hogy optimalizáld a képeket a WordPress részére. Ezzel biztosíthatod, hogy oldaladat gyorsan tudják betölteni a látogatok, és SEO szempontból is hasznos lesz a képek feldolgozása.

Készítsd el a tartalom marketinged stratégiáját

Mi a fene az a tartalom marketing? Ahogyan a szakértők meghatározták, a tartalom marketing az a stratégiai megközelítés, ami arra fókuszál, hogy a különböző formájú, formátumú tartalmi elemeket hozzunk létre azért, hogy a értéket, releváns információt adjunk egy jól körülírható, világosan definiált üzleti célcsoportnak. Hú ez kissé bonyolult lett, de bontsuk elemeire és máris érthetőbbé válik.

Tehát van egy jól meghatározott célcsoportunk, mondjuk azt, hogy az ideális vásárlónk, de mondhatjuk azt is, hogy buyer personánk. A számukra fontos információkat, tartalmakat kell létrehoznunk és eljuttatni a részükre. Természetesen a folyamatban az is benne van, hogy az ideális vásárló a megfelelő időben kapott megfeleő információ alapján üzleti döntést hoz a termékünk megvásárlásáról.

Az ilyen típusú online marketing tevékenységet blogokon, videókon, social media bejegyzéseken, email sorozatokon, és még egy halom egyéb tartalmon keresztül fogjuk végezni. Ez lesz az a csatorna, ahol és ahogyan eljut hozzá a segítő információ. Sok esetben még a márkánk sem kell, hogy az információk között megjelenjen. A tartalom, amit a Te WordPress weboldaladon el tudsz juttatni az ideális a látogatóknak nemcsak megosztásokat hozhat, hanem direkt forgalmat is az oldaladra.

Olyan tartalmakat hozz létre, amelyek eladják magukat. Ne írj olyan tartalmat, amiket bárhol máshol megtalálhat az interneten. Azok a tartalmak, amiket már megírtak korábban nem támogatják a branded épülését és nem tudnak megkülönböztetni a versenytársaidtól sem, akik lehet, hogy korábban már megosztották az általad most publikált tartalmakat. Ha jól csinálod, akkor viszont többszörös nyereségre is szert tehetsz:

  • A keresőmotorok jelentősen javítanak a helyezéseiden. Ha a megfelelő kulcsszavakat, kifejezéseket használod a tartalom marketingedben, akkor javul a publicitásod, növekszenek az oldalad tartalmának a megosztásai és ez hat a keresőkben elfoglalt helyezésedre is.
  • Nagyobb látogatói forgalmat érsz el. Az eredeti tartalom – ami nem tartalmaz persze aggresszív promóciókat – megragadja a látogatóid figyelmét és persze meg is tartja. És persze, ha a megtartott figyelemmel jól bánsz, akkor lehetőséged van a látogatóidat a vásárlói útvonalukon végigvezetni egészen a vásárlásig.
  • A márkád fejlődik a célpiacodon. Amikor létrehozol egy tartalmat a célpiacod részére, akkor azt a márkádhoz kapcsolja a célpiacod. Ez egy erős kapcsolatot hoz létre közted és a célcsoportod között.
  • Új ügyfeleket szerzel. Amikor a tartalom marketinged megfelelő, akkor sokkal könyebben éred el a cél csoportodat és olyanokat is, akik másképpen nem érhetőek el.

Építs linkeket az oldaladhoz

A linképítés szükséges eleme nemcsak az oldalad SEO teljesítményének javításának, de annak is, hogy nagyobb forgalmat tudj az oldaladra terelni. További épülésedre a helyes linképítési stratégia lehetővé teszi, hogy az oldalad tekintélye, elfogadottsága nagyságrendeket ugorjon és hiteles információ forrássá váljon abban a szegmensben, ahová pozícionálod magadat.

Mi is a linképítés valójában? Ez az a folyamat, amiben olyan – minőségi oldalakról az oldaladra mutató – linkeket szerzel, melyek azt fogják erősíteni, hogy az oldalad fontos információkat tartalmaz és érdemes meglátogatni. Hogyan szerezhetsz ilyen befelé mutató linkeket? Használhatod a vendégposztolást vagy a GYIK oldalakat vagy a partnereidet a saját üzleti területeden.

A linképítés nem egyszerű feladat, de szerves részét képezi az oldalad erősítésének és a megbízhatóság felépítésnek. Ez vezethet el oda, hogy egyrészt nagyobb organikus forgalmat irányíts az oldaladra, másrészt a keresőkbeli helyezésedet javítsd.

További fejlesztési lehetőségek a márkád javítására

Mindennek, amit az online térben megosztasz a márkádról, vagy a vállalkozásodról egy konzisztens, egységes kommunikációs stílust érdemes követnie. Ez lehet az a hang, ami megkülönböztet és egyben azonosít is. Mindenki aki meglátogatja a kisvállalati WordPress oldaladat képes legyen azonosítani a kommunikációdról, képet tudjon alkotni arról, hogy miről szól a branded és akarja követni a híreidet, információidat. A legunalmasabb termék, szolgáltatás is érdekessé tehető, ha megtalálod a komunikációs kulcsot hozzá.

Néhány lehetőség erre itt következik.

Írj blogot

A WordPress oldalad tökéletesen alkalmas arra, hogy egy üzleti blogot helyezz el rajta. Ezen a blogon fel tudod építeni a szakértői imázsodat, az adott témakörben és értékes tartalmakat tudsz készíteni a látogatóidnak. Ha pedig ez elég érdekes, akkor a látogatóid emlékezni fognak rá és akár meg is osztják azt másokkal.

Kihasználhatod Te is a vendégblogolás lehetőségét, megkérhetsz más oldalakat, hogy valamilyen tartalommal támogassa az oldalad épülését és persze ajánlhatsz érte te is tartalmat arra az oldalra is. Ezzel azt is elérheted, hogy egy olyan oldalról is érkezzenek látogatók hozzád, amelyik eddig még nem küldött, vagy látogatói nem ismerték a termékeidet, szolgáltatásaidat.

Ha úgy döntenél, hogy kihasználod ezt a lehetőséget, akkor a Simple Author Box bővítménnyel egy csinos és testreszabható megoldással tudod megjeleníteni a vendég szerzőidet és azok szociális profilját.

Kapcsold az oldalad a Social Mediához

A vállalkozásod közösségi média linkjeit jelenítsd meg a vállalati WordPress weboldaladon is. Emeld ki őket azokon a helyeken, ahol elvárhatóak és a látogatóid könnyedén megtalálják. Használj olyan ikonokat, amik egyértelműek. Például megjelnítheted a weboldalad fej- és láblécében a logókat és a bejegyzéseidhez a megosztásokat. A látogatóid az értékes tartalmakat szívesen osztják meg az ismerőseikkel. Vannak kimondottan olyan típusú közösségi médi használók, akiknek fontos, hogy ilyen megosztásokkal segítsék az ismerőseiket.

Ha az általad használt sablon nem támogatja a közösségi média ikonok, megosztások megjelenítését, akkor keress a WordPress bővítmények között. Jó szolgálatot tehet például az AddThis Share Buttons bővítmény. A plugin több mint 200 hálózat integrációját tartalmazza. Könnyedén az oldaladhoz alakíthatod a megjelenését, hogy illeszkedjen a weboldalad dizájnjához.

Gyűjtsd be a látogatói adatokat, tanulj belőle és javítsd az oldalad koverzióját

Használd fel az összes lehetőségedet arra, hogy a látogatóiddal, a célcsoportoddal a lehető legszorosabb kapcsolatba kerülj. Ne engedj el egyetlen lehetőséget sem, amikor begyűjtheted az email címüket és lehetőséget kaphatsz arra, hogy további információkat küldhess a márkádról és tevékenységedről. Bátorítsd a látogatóidat azzal, hogy a leghasznosabb tartalmakat csak a feliratkozókkal oszd meg.

És tényleg úgy is legyen. Ne küldj haszontalanságokat és ne tekintsd ezt annak, hogy most már betetted a lábadat az ajtónyílásba és tolhatod a kemény sales-es dumát. Az ígért és elküldött tartalom legyen olyan, amiért érdemes volt megadni a legfontosabb adatunkat, az email címünket.

A látogatói email címek gyűjtése és a hasznos információk emailes megosztása sokat segíthet a weboldalad konverziójának javításában.  Hatékony lehet valamilyen hírlevél szolgáltató használata a hírleveleid célbajuttatásához.

Nem jó gyakorlat az, ha a saját domained alól akarsz hírlevelezni, mert könnyen spamlistán találod magadat illetve a domainedet. Onnantól kezdve pedig egy nagy küzdelem kezdődik olyan ellenfelekkel, akik feltettek a spamlistára és nem hajlandóak levenni róla. Gyakorta válaszra sem méltatnak.

Mi a Mailchimp szolgáltatását használjuk, amiben a normál hirlevelezésen kívül marketing automatizálásra is vannak lehetőségek. Könnyedén integrálhatod a kisválalati WordPress oldaladhoz a Mailchimpet például a MailChimp for WordPress bővítmény használatával.

Találd meg azt a piaci szegmenst, amiben jó leszel

A leggyakoribb hiba, amivel találkozom online marketingről folytatott beszélgetéseimen vállalkozókkal az, amikor azt állítják, hogy az Ő termékeiknek, szolgáltatásaiknak mindenki a célcsoportja. Nem adhatsz el mindenkinek, főleg nem kezelheted egy darab egységes masszaként a célcsoportodat.

A legnagyobb lépést az jelenti ennek meghaladásban, amikor az első célcsoportot sikerül egyértelműen megfogalmazni. Nagyon nagy elmozdulás afelé, hogy tényleges online marketinget lehessen építeni belőle. Ha sikerült az első célcsoportot megtalálnod a kisvállalati WordPress oldalad tartalmához, akkor dolgozz azon, hogy a lehető legjobban kiszolgáld a célcsoportod igényeit.

Később szélesítheted a fókuszodat újabb és újabb egyedi célcsoport megfogalmazásával is. Ezzel lehetővé válik, hogy üzleti eredményeidet a lehető leghatékonyabb erőforrás felhasználással érd el. Például feleslegesen ne hírdess olyan területeken , csatornákon, ahol nem az ideális vásárlódat éred el. Az csak kidobott pénz lesz.

Nem vagy bizonyos abban, hogy jól fogalmaztad meg a célpiacodat? Vagy talán nem vagy abban biztos, hogy mit gondolnak, hogyan viselkednek az oldaladra látogatók? Az ilyen esetekben hasznos lehet, ha valamilyen konkrét elemzést készítesz a látogatóid viselkedéséről a weboldaladon.

Nagyon jó megoldást jelent valamilyen egérmozgást rögzítő szolgáltatás ideiglenes beépítése az oldalaidba. Ezekkel nyomon tudod követni, hogy mennyire izgalmas az a tartalom, amit az olvasók nálad találnak, mit csinálnak az oldaldon, megtalálják-e a szükséges elemeket, felkelti-e az érdeklődésüket például egy-egy ajánlatod.

Próbáld ki például a Hotjar szolgáltatását és készíts hőtérképet az oldaladról, hogy alaposabban megismerhesd a látogatóidat. Etek alapján úgy tudod rendezi az oldalad tartalmát, hogy jobban kiszolgálhasd a látogatóid igényeit.

Folyamatosan kövesd nyomon a webes teljesítményedet

Nincsen értelme erőidet, pénzedet olyan helyekre befektetni, ahol nem tudod, hogy az üzleti WordPress weboldalad erőforásai végül megtérülnek-e avagy sem. Amint elkészült a weboldalad, azonnal kezd el a teljesítményének figyelését és elemzését.

A legegyszerűbb megoldás a WordPress oldaladba beépíteni a Google Analytics követőkódját és elkezdeni az oldal teljesítményének folyamatos elemzését.

A legjobb megoldásnak erre én a Google Tag Manager használatát tartom. A Tag Manager tulajdonképpen egy olyan gyűjtő, ahová bepakolhatod mindazokat a kódokat, amiket az oldaladon le szeretnél futtatni és így egy helyen tudod kezelni azokat. Másrészről kevesebb külső erőforrás lekérésével fog járni az oldalad működése, ami jelentősen javíthat az oldalad sebességén is. Nem kell megvárnia az oldaladnak sok különböző távoli forrás válaszát, hanem egy helyről vár csak.

Ha a Tag Manager használata mellett döntenél, akkor használd a DuracellTomi verziót, amit a WordPress bővítménytárában is megtalálsz.

Összegzésül:

Sok kérdést érintettem ebben a cikkben, de van néhány kritikus pont, amire emlékezz:

  • Egy kitűnő webtárhelyen elhelyezett és jól felépített WordPress weboldal tökéletes lehet kisvállalatok számára is.
  • Olyan módon építsük fel a weboldalt, hogy az erősítse a márkánkat és hűséges követőbázist építsen ki a vállalkozásunknak.
  • Olyan tartalmakat hozzunk létre, amik egyediek, hasznosak és a célcsoportunkat célozzák.
  • Használjuk ki a WordPress bővítményeiben rejlő lehetőségeket, hogy attraktívabb legyen a weboldalunk a látogatok számára.

Hasznosnak találtad? Esetleg kérdéseid vannak a vállalati WordPress weboldalakkal kapcsolatosan? Üzenj nekünk és ne felejtsd el megosztani!