Az e-kereskedelmi oldalak és főleg a termékoldalak Google optimalizáltsága jelentős eltéréseket eredményezhet az oldal pénzügyi teljesítményében is. Nagy gonddal kell erre a szempontra figyelnünk, ha látogatóinknak és Google barátunknak is meg akarunk felelni.

Összegyűjtöttünk 8 kritikus SEO feladatot, ami nélkül nem mehetünk tovább.

1. Tegyük a kulcsszavakat a Meta címbe

Az egyik legfontosabb eleme az oldalnak a Meta cím. Amikor beütünk egy keresési kulcsszót a Google-ba, akkor hamarosan megláthatjuk, hogy az eredmények Meta címében szerepel az általunk keresett kulcsszó. Bizonyosodjunk meg, hogy a Meta cím, amit a kódunk tartalmaz az a legmegfelelőbb arra a posztra, termékre.

A leghasznosabb és legjobb Meta címek megtalálásához a Google is a segítségünkre van egy ingyenes eszközzel. Végezzünk alapos kulcsszó kutatást, hogy a termékünket a lehető legjobb pozícióba sorolja be a Google.

Használjuk a Google AdWords Kulcsszókereső eszközét.

2. Ne felejtsük el használni a Meta Leírást

Ha elindítunk egy Google keresést egy kulcsszóra, akkor a keresési eredményekben a Google kiemeli részünkre a keresett kulcsszót a leírásból. A legjobb SEO eredmények eléréséhez a termékhez kapcsolódó kulcsszavakat a meta leírásban (meta description) célszerű elhelyezni.

Még egy fontos dologra kell a figyelmet felhívnunk: minden egyes termékhez egyedi leírást kell illeszteni.

NE DUPLIKÁLJUK EZT AZ ELEMET.

3. A termékképek esetében használjuk az Alt Meta címkét

A termékkép minősége mellett az is nagyon fontos, hogy Google barátunk (és persze a többi kereső motor is) képes legyen megfejteni, hogy vajon mit ábrázol az adott kép.

Ennek megértetésére van kitalálva az Alt Meta címke. A termékhez kapcsolódó kulcsszavakat ebben is elhelyezhetjük. Tulajdonképpen mindegy nekünk, hogy a képek vagy más információ alapján talál el az oldalunkra a látogató.

4. A kulcsszavaink szerepeljenek a barátságos URL-ben

Most hirtelen kettőt is ugrottunk. De nem térünk most ki arra, hogy barátságos URL-eket használjunk. Ezt alapnak tekintjük, amennyiben nem tudja a rendszerünk ezt, akkor SOS oldjuk meg, hogy képes legyen ennek kezelésére. Az URL-ekben lévő adatokat képes a Google értelmezni és használni. Fontos, hogy az URL-ben a szavak elválasztására a kötőjelet használjuk az alsó vonás helyett. SEO szempontból ez az előnyösebb.

Sok olyan rendszerrel találkozunk még manapság is, amelynél a felhasználóbarát URL-be egyéb információ is bekerül, például egy felesleges azonosító. Ezeket, ha lehet töröljük azonnal a létrehozáskor. Ha később vesszük észre és a Google már indexelte az oldalt, akkor végleges átírányítással kezeljük le a problémát.

Ha használjuk a barátságos URL-eket, akkor legyen értelme is. Tegyük bele a barátságos URL-be a kulcsszavunkat, kulcsszavainkat (pl. www.azenoldalam.hu/kulcsszavam-kerül-ide).

5. Kulcsfontosságú a kitűnő termékleírás a Google optimalizáláshoz

Amennyire hangsúlyozzuk, hogy a tartalom a legfontosabb szempont a SEO szempontjából, annyira fontos mindez a termékek leírásainak elkészítésekor.

Gondolkodjunk a potenciális vásárló fejével. Vajon egy rossz minőségű kép és az ár elég lenne nekünk. hogy ott vásároljunk?

Minden részlet fontos lehet. Használhatóság, részletes paraméterek.

Legyünk őszinték a leírásokban. A jó leírást nemcsak a Google fogja jutalmazni a kereső találatokban, hanem a látogatók is könnyebben válnak vásárlóvá.

Nyugodtan vegyük kezünkbe az adott terméket (ha lehet) és próbáljuk megfogalmazni a legfontosabb erényeit, jó tulajdonságait, használhatóságát a terméknek

Persze a kulcsszavainkat ne felejtsük ki a leírásokból!

6. Legyen olyan minőségű a termékoldal, hogy érdemes legyen belinkelnie a látogatóknak, vagy más oldalaknak

A tartalom és a releváns linkek építése kiemelten fontos feladat a Google optimalizálásban. Úgyhogy igyekezzünk minél több értékes oldalról egyenesen a termékre mutató linket szerezni. Ezt hívjuk “mély linkelésnek”. Ez nemcsak a termékre, hanem az egész oldal SEO teljesítményére nagy hatással van. Ilyenkor ugyanis egy konkrét termék kerül kapcsolatba a potenciális látogatóival.

Nagyon sok weboldal, vagy blog használ olyan linket, amelyek egy-egy oldalra vagy termékre mutatnak. Ezek az oldalak vagy blogok belinkelhetik a terméklapokat is.

Persze csak akkor, ha van olyan tartalma, kép anyaga, információja, amit érdemes belinkelni.

7. Ne felejtsük a Megosztás gombokat elhelyezni az oldalon

A Social media használatáról már nem kell a cégeket meggyőzni. Oda kell menni, ahol a felhasználóink vannak, ha ez a Facebook, akkor oda, ha ez a LinkedIn akkor azt kell használnunk. Ez része az oldal marketing stratégiájának, ennek megfelelő Social media megosztásokat használjunk.

Bizonyosodjunk meg arról, hogy az összes termékoldalban megtalálható a megosztások gombja. Kövessük figyelemmel az aktuális Social media trendeket, hogy naprakészek legyünk a trendi oldalakkal kapcsolatosan.

8. Hasznosítsuk a vásárlói kommenteket is a SEO-hoz

Egy másfajta módszert jelent a vásárlói megjegyzések és kommentek használata. Itt a felhasználók írhatják meg véleményüket a termékről vagy a szolgáltatásunkról.

A legjobb példa a hatékony használatára talán az Amazon.com, ahol nemcsak a vásárlók tájékozódáshoz használják a vásárlói véleményeket, hanem SEO szempontból is hasznosítják a felhasználók bejegyzéseit.

A felhasználói vélemények képet adnak a vásárlóknak a termékről is és egyúttal arról is, hogy az üzlet hogyan viseli, kezeli az esetleges negatív véleményeket is.

Összegzésül:

Használjuk minden termékoldalunk esetében ezeket a kereső optimalizálási elemeket. Ez segíteni fogja a munkánkat abban, hogy a kereső motorok egyszerűen azonosítják az oldalakat, sok információt indexeljenek be és az oldal besorolása javuljon a Google és más keresők találati listáján.